fredag

Digital fortelling :]


Under denne oppgaven jobbet jeg med Bettina og Simen. Dette var faktisk en veldig morsom oppgave. Selv om det også tok sin tid å redigere!!

Kort om vår fortelling: Emma og Sara er bestevenniner, en ny jente kalt Thea Amalie begynner i klassen. Sara blir plutselig mer interessert i den nye jenta enn i Emma. Emma liker ikke den nye jenta i det hele tatt. Snart opplever Emma at hun har mistet besteveninnen sin og hun endrer personlighet. Hun trekker seg liksom inn i seg selv. Men så en dag skjønner hun at det ikke hjelper henne så istedenfor skværer hun opp med besteveninnen sin og Thea Amalie og det ender med at de blir bestevenninner alle tre.


Jeg synes vi jobbet ganske bra. (selv om sykdom innad i gruppen gjorde det hele forsinket!!)

Vi var vel den første gruppen som hadde førsteutkastet klart. Og når vi først satte i gang etter sykdomsperioden ble vi raskt ferdige. det morsomste var å spille inn lydklippene!


Vi støtte på mange hindringer underveis. Sykdom, og ulike ideér for å nevne noe. Men vi ble enige (og friske) til slutt og sluttresultatet ble bra. Det som irriterte meg mest var at vi måtte bruke 3 ulike programmer før vi fant det vi ville bruke. Først Photostory, men det var håpløst fordi man måtte spille inn lydene direkte. Så prøvde vi Windows Moviemaker, men det var også håpløst fordi det bare har ett audiospor. Altså endte vi opp med Sony Vegas 7.

Hvis dere ikke vet dette alt, så er Sony Vegas utroooolig vanskelig å bruke hvis man ikke er satt inn i det, så jeg brukte timer på å redigere!!


Men fortellingen endte bra den så jeg er fornøyd! :D

Desverre var jeg syk flere dager så jeg fikk nesten ikke sett noen av de andre sine digitale fortellinger. Men de få jeg så var veldig bra!

Ingen kommentarer: